SaaS-bolaget Reclaimit har nu tillsammans med modenischade e-handelsplattformen Centra inlett ett samarbete och skapat en gemensam integration för hantering av returer och reklamationer.

Alla Centras kunder kan nu på ett enkelt och snabbt sätt få tillgång till det automatiserade retur- och reklamationssystemet Reclamit som förenklar och digitaliserar reklamationsprocessen.

Vi ser fram emot ett bra samarbete där vi tillsammans kan lösa de många analoga momenten som fortfarande associeras med returhantering. Vår helhetslösning digitaliserar returhanteringsprocessen vilket besparar en väldig massa tid på administration samtidigt som den bidrar till en effektivare returhantering där man ser till att färre ogiltiga returer fraktas i onödan. Säger Seppo Tanskanen på Reclaimit.

Den första av Centras kunder att komma igång och nyttja integrationslösningen är TRIWA, men parterna räknar med att detta samarbete ska kunna ge goda synergier och fler gemensamma kunder då man erbjuder en attraktiv totallösning som löser problem för både e-handlare och konsumenter.

För mer information, kontakta gärna:
Seppo Tanskanen, CTO
seppo.tanskanen@reclaimit.com
+46 76 767 60 66

Reclaimit är ett marknadsledande sales system i Norden för retur- och reklamationshantering. Centra är en B2B/D2C e-handelsplattform för brands inom fashion och lifestyle.